Medicina populară spune că un măr pe zi, îți va permite să rămâi sănătos mult timp. Medicii și nutriționiștii sunt, de asemenea, convingători cu privire la puterea sănătoasă a merelor. Ei recomandă să mănânci cel puțin 2 bucăți din acest fruct pe zi – dimineața pentru frumusețe, seara pentru sănătate. Descoperă proprietățile nutritive și de sănătate ale merelor.

Merele sunt un fruct cunoscut de secole. Au fost mâncate des înaintea erei noastre. Se pare că primii meri au crescut în jurul 65000 î.Hr. în jurul Mării Roșii și Mării Caspice. Fructele de mere au devenit imediat o delicatesă și au început să fie folosite de medicina naturală. Merele au venit în România în jur de 16.000 î.e.n. Astăzi suntem unul dintre principalii producători ai acestui fruct în lume.

Proprietățile nutritive ale merelor

Valorile nutritive ale merelor sunt determinate de varietatea lor. Creșterea și mărimea fructelor le influențează și ele. În mere vei găsi nutrienți precum fibre, carbohidrați, proteine, grăsimi. Fructul este, de asemenea, bogat în vitamine: C, A, E, K, acid folic, niacină, tiamină și riboflavină. Vorbind despre valoarea nutritivă a merelor, nu poți uita de minerale. Găsim în ele: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc.

Proprietăți nutritive ale merelor

Valorile de sănătate ale merelor sunt foarte mari. Cele mai importante sunt:

 

  • Prevenirea cancerului colorectal – această proprietate a merelor se datorează fibrei conținute în ele, care reglează funcția intestinului și protejează împotriva constipației și bolilor, inclusiv cancerului colorectal; studiile științifice au confirmat că persoanele care mănâncă mere, au un risc cu 50% mai mic de a dezvolta cancer colorectal; pentru a folosi această proprietate a fructului, acesta trebuie consumat cu pielea, deoarece conține flavonoide;
  • Prevenirea aterosclerozei și a atacului de cord – consumul regulat de mere previne absorbția excesivă a colesterolului rău și reduce astfel riscul de atac de cord și ateroscleroză; medicii recomandă profilactic consumul unui măr pe zi pentru persoanele de peste 50 de ani; ca proprietăți ale merelor, este de asemenea indicată îmbunătățirea activității inimii și a vaselor de sânge; au aceleași efecte ca și unele medicamente, dar nu provoacă reacții adverse;
  • Ajutor în tratamentul diabetului – diabeticii pot consuma mere; indicele glicemic este foarte scăzut și se ridică la 38; merele din dieta pentru diabet sunt indicate, deoarece ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și la prevenirea cataractei (o boală a ochilor care este una dintre complicațiile diabetului); trebuie amintit că diabeticilor li se recomandă numai mere crude, nu preparate pe baza lor;
  • Asistența creierului – cercetările științifice indică faptul că merele protejează creierul împotriva afectării celulare și, prin urmare, susțin memoria și concentrarea;
  • Ele curăță corpul de toxine – pectine, care pot fi găsite în mere, ajută la curățarea corpului de toxine și metale grele, de exemplu cobalt și plumb; prin urmare, includerea merelor în dietă este recomandată pentru rezidenții din orașele mari, centre industriale și cei care lucrează în camere contaminate.

Alte proprietăți vindecătoare ale merelor includ: furnizarea de potasiu și fier, desacidificarea, întărirea sistemului nervos și circulator, îmbunătățirea funcției hepatice, efectul diuretic, reducerea umflăturii la nivelul picioarelor, reducerea durerii articulare reumatice, tratarea diareei și a ulcerului peptic, dezinfectarea inflamației orale.

Proprietățile de reducție ale merelor

Recent, s-au spus multe despre proprietățile de slăbire ale merelor. De fapt, aceste fructe te pot ajuta să slăbești. Cu toate acestea, trebuie amintit că fiind pe o dietă de slăbire, merele nu pot fi consumate în cantități mari. Acest fruct conține mult zahăr, ceea ce poate îngreuna pierderea kilogramelor. Este bine să știi, că un măr de dimensiuni medii, cu piele, are aproximativ 50 de calorii.

Tipuri de mere

sănătate
fot. pixabay.com

Pe piață vei găsi o mulțime de mere. Există în mod neobișnuit multe soiuri ale acestui fruct. Fiecare specie are proprietăți diferite de sănătate, precum și stagnare. Soiurile individuale de mere diferă ca mărime, formă, culoare, gust și aromă. Înainte de a cumpăra, merită să ne asigurăm că alegem mere, care ne vor plăcea.

  • Mere dure, suculente și dulci, adică cele pentru desert – sunt cele care pot fi consumate crude; ele pot fi adăugate și la mâncăruri, unde ar trebui să rămână sub formă de bucăți dure; soiurile de mere care îndeplinesc aceste criterii sunt: ​​Golden Delicious, Jonagold, Romus 4, Florina, Generos.
  • Merele acre, cum ar fi Topaz, sunt perfecte pentru coacere, gătit și preparare; se pregătesc repede; deoarece acidifică vasele, pot fi utilizate în loc de oțet și adăugate la borș sau ciorbă de varză;
  • Merele de masă, au proprietăți indirecte – le poți mânca crude, adăuga la feluri de mâncare, prelucra în sucuri sau conserve.

Cum să mănânci merele?

Cel mai bine este să mănânci mere cu coajă. Sub aceasta se acumulează cantități mari de fibre și aproape jumătate din vitamina C din fruct. Merită să știi, că cei mai puțini nutrienți, de exemplu vitamina C, se găsesc în merele coapte, care cresc pe partea însorită a copacului. Merele tratate termic își pierd proprietățile nutritive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here