Spasmul muscular este contracția bruscă și involuntară al unuia sau mai multor mușchi. Spasmele musculare pot provoca dureri severe. Deși inofensive, în general, spasmele musculare pot preveni temporar utilizarea mușchiului afectat. Care sunt cele mai frecvente cauze ale spasmelor musculare? Cum să le descurci?

Ce sunt spasmele musculare?

Spasmele musculare sunt contracții bruște, involuntare, care apar la diferiți mușchi. Aceste spasme sunt adesea dureroase și pot afecta diferite grupuri musculare.

Cauzele spasmelor musculare

Cele mai frecvente cauze ale spasmelor musculare includ: folosirea excesivă a mușchilor, deshidratarea, tonusul muscular sau pur și simplu păstrarea unei singure poziții, pentru o lungă perioadă de timp. Din păcate, cauza nu este cunoscută în multe cazuri.

Deși majoritatea spasmelor musculare sunt inofensive, unele pot fi asociate cu o afecțiune medicală de bază, cum ar fi:

  • Alimentare insuficientă de sânge. Îngustarea arterelor care furnizează sânge picioarelor (arterioscleroza membrelor), poate provoca dureri asemănătoare unui spasm la nivelul picioarelor în timpul exercițiului fizic. Aceste contracții dispar de obicei curând, după ce încetezi exercitarea.
  • Compresia nervilor. Compresia nervilor din coloana vertebrală (îngustarea regiunii lombare) poate provoca, de asemenea, crampe la nivelul picioarelor. Durerea se agraveaza, de obicei, atunci când continui sa mergi in ciuda durerii. Mersul într-o poziție ușor îndoită – modul în care ai împinge căruciorul în fața ta – poate îmbunătăți sau amâna apariția simptomelor.
  • Deficiența mineralelor. Prea puțin potasiu, calciu sau magneziu în dietă pot contribui la spasmele picioarelor. Diureticele – adesea prescrise pentru hipertensiunea arterială – pot ajuta la reducerea acestor minerale.
  • Spasmele musculare pot apărea și ca reacție defensivă împotriva rupturii musculare. Un astfel de fenomen poate apărea la oameni, care au fost inactivi fizic de ani de zile, și apoi depun ineficient eforturi intense, pentru a obține rezultate rapide.

    mușchi, spasm
    fot. pixabay.com

Spasme musculare noaptea – cauze

Cauza exactă a spasmelor în timpul nopții este adesea necunoscută, dar cauzele potențiale și factorii de risc sunt:

  • Statul timp îndelungat;
  • Suprasolicitarea musculară la nivelul piciorului;
  • Statul în picioare îndelungat sau lucratul pe podele din beton;
  • Postură incorectă a șederii.

Cauzele ce influențează apariția spasmelor musculare

Factorii, care pot crește riscul de spasme musculare includ:

  • Persoanele în vârstă pierd masa musculară, astfel încât mușchiul poate fi mai încordat.
  • Sportivii care sunt obosiți și deshidratați în timpul sportului, în special în condiții calde, dezvoltă deseori spasme musculare.
  • Sarcina. Spasmele musculare apar adesea în timpul sarcinii.
  • Condiții medicale. Poți avea un risc mai mare de spasme musculare dacă ai diabet, probleme hepatice sau tiroidiene.

Spasme musculare – când să ceri ajutorul medicului?

Spasmele musculare dispar, de obicei, singure și sunt rareori suficient de serioase pentru a necesita asistență medicală. Cu toate acestea, trebuie să te adresezi medicului tău dacă a crampe ce:

  • Provoacă disconfort grav;
  • Sunt asociate cu umflarea picioarelor, roșeață sau modificări ale pielii;
  • Sunt asociate cu slăbiciunea musculară;
  • Apar des;
  • Nu sunt asociate cu o cauză evidentă, de exemplu, efortul fizic epuizant;

Prevenirea spasmelor dese și dureroase

Când simți spasme musculare nocturne, s-ar putea să te simți paralizat. Abilitatea de a face față în mod corespunzător unui atac, îți va oferi alinare și te va face să te simți mai puțin în durere. Iată câteva sfaturi despre cum să gestionezi mai bine spasmele picioarelor:

  • Stând pe podea, întinde ambele picioare înainte. Acum îndoaie-ți gleznele și îndreaptă-ți degetele de la picioare.
  • Ridică-te încet și mergeți puțin – agitarea picioarelor poate îmbunătăți, de asemenea, fluxul de sânge.
  • Masează ușor zona afectată într-o mișcare circulară.
  • Evită deshidratarea. Bea multe lichide în fiecare zi. Cantitatea depinde de ceea ce mănânci, sex, nivel de activitate, vreme, sănătate, vârstă și medicamente. Lichidele ajută mușchii să se contracte și să se relaxeze, iar celulele musculare sunt hidratate și mai puțin iritabile. Reumple lichidele la intervale regulate în timpul activității.
  • Întinde-ți mușchii. Întinde-le înainte și după „folosirea” oricărui mușchi pentru o lungă perioadă de timp. Dacă ai tendința să ai spasme de picioare noaptea, întinde-te înainte de culcare. Exercitarea ușoară, cum ar fi mersul pe bicicletă staționară pentru câteva minute înainte de culcare, poate ajuta, de asemenea, la prevenirea crampelor de somn.
  • Redu consumul de carbohidrați simpli (făină albă, paste și orez alb), renunță complet la zahăr, miere, gemuri și dulciuri, alege carbohidrați complecși (paste și făină din freza integrală, alege orez brun și cereale). Consumul cantităților mari de produse din făină albă, duce la o deficiență de vitamine B.
  • Evită grăsimile trans – sunt obținute sintetic în procesul de întărire a grăsimilor vegetale (margarină, unt vegetal) afectează în mod negativ mușchii – se construiesc în membrana celulelor musculare și perturbă buna funcționare a acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here