Vitaminele sunt considerate substanțe nutritive esențiale, cu sute de roluri în organism. Ele ajută la creșterea imunității, la întărirea oaselor, la vindecarea rănilor, la întărirea vederii și contribuie la obținerea de energie din alimente. Fără un aport adecvat de vitamine, s-ar putea să te simți letargic, să fii sensibil la infecții sau să riști să dezvolți complicații grave, care îți pot pune în pericol sănătatea și viața.

Având în vedere toate acestea, este rezonabil ca vitaminele potrivite să fie de două ori mai importante în sarcină. La urma urmei, aceste vitamine trebuie să aibă grijă nu numai de o persoană, ci de două.

Sarcina crește nevoia de substanțe nutritive

În timpul sarcinii, nevoia de macronutrienți la o femeie trebuie să crească semnificativ. Macronutrienții includ carbohidrați, proteine ​​și grăsimi.

De exemplu, aportul de proteine ​​trebuie să crească de la 0,8 grame per kg greutate corporală, pentru femeile care nu sunt însărcinate, la 1,1 gram per kg greutate corporală pentru gravide.

Cu toate acestea, cererea de micronutrienți care conțin vitamine, minerale și oligoelemente crește chiar mai mult decât cererea de macronutrienți.

Vitaminele și mineralele susțin creșterea fătului în fiecare etapă a sarcinii și sunt necesare pentru a susține funcții critice, cum ar fi creșterea celulelor și semnalizarea celulară.

În timp ce unele femei sunt capabile să răspundă cererii în creștere printr-o dietă bine planificată, cu un conținut ridicat de nutrienți, altele trebuie să sprijine suplimentarea cu pastile.

Printre vitaminele și mineralele recomandate, cele mai importante sunt:

  • Vitaminele din grupul B (vitamina B1, B2 și niacina vitamina B3, B6 precum și B12);
  • Vitaminele A, C, D;
  • Acid folic;
  • Magneziu;
  • Fier;
  • Zinc;
  • Cupru;
  • Iod;
  • Fosfor;
  • Seleniu;

Unele femei însărcinate pot avea nevoie de suplimente de vitamine și minerale din mai multe motive, printre care:

  • Deficiențe nutritive: Unele femei pot avea nevoie de un supliment după un test de sânge, care prezintă o deficiență de vitamine sau minerale. Corecția deficiențelor este crucială, deoarece deficiențele de nutrienți precum acidul folic, sunt asociate cu defecte de naștere;
  • Hyperemesis gravidarum: Această complicație a sarcinii este caracterizată de greață și vărsături severe. Acest lucru poate duce la pierderea în greutate și deficiențe de nutrienți.
  • Restricții dietetice: femeile la anumite diete, inclusiv veganii și persoanele cu intoleranță alimentară și alergii, pot avea nevoie de suplimente cu vitamine și minerale, pentru a preveni deficiențele de micronutrienți.
  • Fumatul: Deși este absolut esențial ca mamele să evite țigările în timpul sarcinii, cele care fumează au o cerere crescută de nutrienți specifici, precum vitamina C și acidul folic.
  • Sarcini multiple: femeile care vor avea mai mult de un copil, au o nevoie mai mare de micronutrienți, decât femeile însărcinate cu un singur copil. Suplimentarea este adesea necesară pentru a asigura o nutriție optimă atât pentru mamă, cât și pentru copiii ei.
  • Mutații genetice precum MTHFR: MTHFR este o genă care transformă folatul într-o formă, pe care organismul o poate folosi. Femeile însărcinate cu mutație în această genă, pot avea nevoie de suplimentare cu o formă specifică de acid folic pentru a evita complicațiile.
  • Dieta proastă: femeile care renunță sau aleg alimente cu un conținut scăzut de nutrienți, pot avea nevoie de suplimente de vitamine și minerale pentru a evita deficiențele.

    sarcină
    fot. pixabay.com

De ce am nevoie de acidul folic în timpul sarcinii?

Acidul folic este foarte important pentru dezvoltarea unui făt sănătos. Poate reduce semnificativ riscul de defecte ale tubului neural (NTD), cum ar fi spina bifida.

Este recomandat ca toate femeile să ia un supliment zilnic de 400 de micrograme de acid folic, atunci când încearcă să rămână însărcinate și în primele 12 săptămâni de sarcină, când se dezvoltă coloana vertebrală a copilului.

Dacă nu ai luat suplimente de acid folic înainte de a rămâne însărcinată, ar trebui să începi să le iei de îndată ce știi că ești gravidă. Le poți obține în farmacii, supermarketuri mari, magazine alimentare alimentare sau pe bază de rețetă de la medicul de familie/ginecolog.

Unele femei sunt sfătuite să ia o doză mai mare de 5 miligrame (5 mg) de acid folic în fiecare zi până când rămân însărcinate până la a 12-a săptămână de sarcină, dacă există un risc mai mare de sarcină cu leziuni ale tubului neural.

Sursele dietetice ale acidului folic

Acidul folic se găsește în alimente precum legumele verzi cu frunze, orez brun, pâine de cereale și cereale de mic dejun îmbogățite cu acid folic.

Ar trebui să încerci să mănânci o mulțime de alimente în timpul sarcinii, dar ar fi aproape imposibil să obții suficient acid folic numai din alimente – singura modalitate de a te asigura că vei obține cantitatea potrivită, este luarea unui supliment.

De ce consumul de magneziu este atât de important în timpul sarcinii?

  1. Magneziul funcționează în combinație cu calciul: ambele minerale funcționează excelent. În timp ce magneziul induce relaxare musculară, calciul stimulează spasmele musculare. Nivelurile adecvate de magneziu pot de asemenea să împiedice uterul să se contracte până la a 35-a săptămână de sarcină.
  2. Scade riscul de osteoporoză: nivelurile adecvate de magneziu și calciu ajută la reducerea riscului de deteriorare osoasă ulterior în viață.

Reduce crampele și tratează constipația: crampele sunt foarte frecvente în timpul sarcinii. Magneziul reduce crampele, reduce rezistența contracțiilor Braxton Hicks și, de asemenea, vindecă constipația

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here