3 tendinte in optimizarea SEO pentru 2021

Algoritmi mai inteligenți, un accent mai mare pe calitatea continutului si o experienta imbunatatita a utilizatorului: toate acestea sunt aspecte care vor influenta performanta site-urilor in rezultatele organice ale motorului de cautare Google in 2021.

Anul care s-a incheiat a generat schimbari si evolutii in mediul online. Agentiile de marketing online care au simtit trendul digitalizarii au oferit solutii clientilor.

Agentia re7consulting din Bucuresti s-a distins prin capacitatea de adaptare deosebita, fiind probabil printre putinele agentii care au asigurat o crestere semnificativa a vizibilitatii in rezultatele organice din Google pentru site-ul propriu.

Vizibilitatea organica durabila ar trebui sa fie o parte importanta in crearea acestei strategii, deoarece companiile care fac investitii strategice in optimizarea site-ului pentru motoarelor de cautare vor fi mai putin dependente de campaniile publicitare platite si isi vor spori gradul de constientizare a brandului.

Desi nu va fi nevoie sa reinventam complet roata SEO nici in 2021, exista cateva inovatii interesante pe care oamenii de afaceri trebuie sa le adopte.

Iata cateva tendinte importante SEO pentru a intelege mai bine ce urmeaza in 2021.

Tendința SEO nr. 1: Gata cu scuzele – Google pune accentul pe utilizatorii dispozitivelor mobile.

Google pune in aplicare etapa finala a strategiei sale de mobil-first si trece complet la indexarea mobile-first in 2021. Google a folosit initial versiunile desktop ale site-urilor web pentru indexare si clasare, dar gigantul motor de cautare a inceput marea schimbare.

In loc sa evalueze versiunea desktop, versiunea mobila a unui site web este acum utilizata ca baza pentru determinarea pozitiilor ocupate in Google de catre site-urile din indexul Google.

Din 2018, operatorii de site-uri au fost anuntati in Google Search Console cand site-ul lor web a fost mutat pe indexarea pe primul dispozitiv mobil, iar Mobile-First Indexing a fost activat in mod implicit pentru toate site-urile web noi, din iulie 2019.

Dupa comutare, site-urile web vor fi analizate in primul rand de un bot pentru smartphone care evalueaza doar ceea ce poate vedea. In viitorul apropiat, Google nu va mai lua in considerare site-ul desktop pentru clasamente, desi utilizatorii vor primi in continuare cea mai potrivita versiune a website-ului, generata de cautarea lor.

Incepand din 2021, standardul pentru dispozitiv mobil se va aplica tuturor site-urilor web, fara exceptii.

Asta inseamna ca site-urile web accesibile ar trebui sa ofere tot continutul disponibil pe site-urile desktop si in varianta de mobile. Google ofera deja sfaturi utile pentru a face fata capcanelor tipice si ofera celor mai bune practici.

Se recomanda adoptarea unei abordari de design web responsive, deoarece acest lucru face ca implementarea sa fie semnificativ mai puțin complexa decat utilizarea diferitelor adrese URL.

Indiferent de clasamente, accentul ar trebui sa fie pus pe crearea de continut pentru utilizatori si oferirea de cat mai multa valoare adaugata. Imbunatatirea experientei utilizatorilor pe dispozitive mobile, ar trebui sa devina, de asemenea, o prioritate.

Tendința SEO # 2: Gata cu site-urile web prost concepute – experienta paginii devine un factor de clasare.

Continutul plin de anunturi publicitare frustreaza utilizatorii si da impresia ca obtinerea de click-uri pentru anunturi este mult mai importanta decat furnizarea de informatii sau satisfacerea nevoilor utilizatorilor.

O actualizare a experientei de pagina planificata pentru mai 2021 are ca scop rezolvarea acestei probleme.

Aceasta actualizare va defini semnale de experienta ale utilizatorilor pe care Google le considera cruciale si le va adauga la semnalele pe care le foloseste pentru a masura site-urile web.

Acest lucru va asigura siguranta ca pozitia unui site reflecta si experienta utilizatorilor. Pentru a intelege mai bine ce este SEO Marketing, iti poate fi de folos o agentie digitala specializata in acest tip de abordare.

Tendința SEO # 3: Expertiza invinge cuvintele cheie – de ce calitatea continutului si intentia de cautare devin din ce in ce mai importante.

Cerințele pentru calitatea continutului vor deveni cu siguranta si mai stricte in 2021.

Scopul principal al actualizarilor recente realizate de Google a fost imbunatatirea calitatii rezultatelor pe care motorul de cautare le ofera utilizatorilor sai.

In acest mod, nu doar cele mai optimizate website-uri in ceea ce priveste cuvintele cheie, de exemplu, sunt clasificate, dar si cele care ofera utilizatorilor rezultate adecvate, fiabile si de incredere. 

Pe langa factorii de clasificare, sunt utilizate diferite criterii pentru a compara rezultatele algoritmului cu evaluarile facute de oameni, pentru a continua imbunatatirea algoritmului pe termen lung. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here